Submerge in the Presence of the Lord (Luke 5:4)

Submerge in the Presence of the Lord (Luke 5:4)

To submerge is a personal decision. You submerge because someone or something pushes you, but the decision is yours if you want to submerge or not, it is your decision, the same as when we came to the Lord (your decision). When we talk about submerge, we understand we are speaking of deepness. Before one submerges, first recognize they are in the surface. If we make a comparison spiritually speaking, we will get the conclusion that when we first came to the Lord we started at the surface (first steps of the Christian walk). As time goes by, the more we seek the presence of the Lord and we begin to get to know him. How does your praise begin? In the beginning we start with a simple praise and while we continue to praise him, we notice our praise gets stronger. Prayer, in the beginning may start with short words here and there but as we continue the time will come when our prayer gets stronger.

Many often times when we begin prayer, we may start weak, without strength but when we come out of our prayer room, we feel strength that the Lord gives, and we are ready to battle anything that comes our way. When we read some verses of the Bible but as we look further for the Lord we have the desire to continue on reading to the point we are no longer satisfied reading one chapter but we begin to grow in his words to the point we begin to write our own bible studies. Our faith, at the beginning we walk in faith but as time goes by in this Christian walk our faith grows and we no longer let ourselves go by what we hear or our Brothers in Christ but we have confidence in the Lord and we continue to receive faith. When we go through a situation in life, we can trust in the Lord that he is with us, just as he promised in his word, our faith grows as we continue to trust in the Lord. When we submerge, we begin to go into deep waters, and we learn to depend on God. We enter into total dependence of God. Minimal things don’t bother us like before, your character begins to be transformed by the Holy Spirit. The Lord is molding you, your way of talking, thinking, acting, reacting, expressing yourself is changing, and you will no longer be the same person because submerging produces changes (transformation) in your life.

Submerge so that God can change your Walk

Submerge so that God can change your Talk

Submerge so that God can change your way of Looking

Submerge so that God can change your way of Thinking

Submerge so that God can change your Character

Submerge so that God can change your Unbelief

Submerge so that God can change your little Faith

Submerge so that God can change your Knowledge

Submerge so that God can change your Prayer

Submerge so that God can change your Praise

Submerge so that God can change your Worship

Submerge so you can enter into the deep of the Lord. It begins with you; you are the one who gives access to the Lord. Say, here I am, no more distractions, nothing withholding me or serve as an impediment in me reaching what you have for me Lord, help me to look at what’s in front of me and forget what I left behind. Here, I am, I surrender, I submit, I give my heart.

Remember the following words: Decision, Dependence, Strive to, Go the extra mile, Disposition, Determination, are all part of our daily living.



Sumérgete en la presencia del Señor (Lucas 5:4)

El sumergir es una decisión personal. Tú te sumerge porque algo o alguien te empuja, pero tú decides si quieres mantenerte sumergido o no es una decisión tuya, igual que cuando venimos al Señor (decisión propia). Cuando hablamos de sumergir, tenemos que entender que estamos hablando de profundidad. Antes de uno sumergirse, primero tiene que reconocer que esta en la orilla o en la superficie. Si hacemos una comparación en el sentido espiritual podemos llegar a la conclusión de que cuando venimos a los caminos del Señor comenzamos a caminar en la orilla (primeros pasos de cada creyente). Según pasamos mas tiempo buscando del Señor comenzamos a conocerle más. ¿La alabanza como comienzo? Al principio comenzamos con una simple alabanza y mientras más alabamos notamos que nuestra alabanza va tomando fuerza. La oración, al principio comenzamos con pocas palabras peri si seguimos orando llega el momento que la oración coge fuerza.

Muchas veces cuando empezamos muchas veces comenzamos débil, sin fuerzas, pero cuando salimos de nuestra cuarto de oración o cuando terminamos de orar sentimos las fuerzas, fortaleza que el Señor nos da y nos sentimos que podemos luchar con lo que venga. Cuando leemos posiblemente leemos par de versículos, pero mientras más buscamos del Señor mas deseos, mas animo tenemos de leer su palabra al punto de que ya no nos conformamos con solamente leer un capítulo, sino que vamos creciendo y como resultado nuestro conocimiento de la palabra crece al punto que comenzamos nuestros propios estudios bíblicos. Nuestra fe, al comenzar damos el paso de fe, pero según pasa los días y el tiempo en los caminos del Señor nuestra fe va creciendo y ya no nos dejamos llevar por lo que oímos solamente de los Hermanos, sino que ahora confiamos más en el Señor y adquirimos fe. Cuando pasamos por alguna situación en la vida podemos confiar en que el Señor estará con nosotros, así como lo ha prometido en su palabra, nuestra fe crecerá mientras seguimos confiando en el Señor.

Cuando uno se sumerge comienza a entrar en profundidad y uno comienza a depender mas de Dios. Uno entra en una total dependencia de Dios. Ya las cosas mínimas no te molestan, tu carácter comienza a ser transformado por el Espíritu Santo. El Señor te esta moldeando, tu forma de hablar, pensar, actual, reaccionar, expresar etc., van cambiando, y no serás la misma persona porque el sumergirte produce cambios (transformación) en tu vida.

Sumérgete para que Dios cambie tu Andar

Sumérgete para que Dios cambie tu Hablar

Sumérgete para que Dios cambie tu forma Mirar

Sumérgete para que Dios cambie tu forma Pensar

Sumérgete para que Dios cambie tu Carácter

Sumérgete para que Dios cambie tu Incredulidad

Sumérgete para que Dios cambie tu poca Fe

Sumérgete para que Dios cambie tu Conocimiento

Sumérgete para que Dios cambie tu Oración

Sumérgete para que Dios cambie tu Alabanza

Sumérgete para que Dios cambie tu Adoración

Sométete para que puedas entrar en la profundidad del Señor. Comienza contigo, tu eres el que le da acceso al Señor. Dile, aquí estoy, no más distracciones, nada que impida o sirva de tropiezo en yo alcanzar lo que tienes para mí. ayúdame a mirar hacia adelante y olvidar lo que quedo atrás. Aquí estoy ante ti, me rindo, me someto, me entrego de corazón.

Recuerda estas palabras: Decisión, Dependencia, Esfuerzo, Ir la extra-milla, Disposición, Determinación, son parte de nuestro diario vivir.

Recent Posts

See All

Keeping Faith Alive Part 2

It's hard to keep on believing when things go wrong. Many often time we ask ourselves how can this be possible? I'm doing all the best I can to serve the Lord and it seems that things are not going we

© 2014 by RICHARD RAMIREZ. Proudly created with Wix.com

Follow me
  • Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Pinterest Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon